تکنولوژی22

تکنولوژی22

تکنولوژی22

تکنولوژی22

۱۰ ترفند کلیدی سئو که حتماً باید بدانید!

71
21 جولای 2016
54
1
9
0
2
1
5
در چند سنه گذشته دگرگونی ها زیادی در دنیای سئو رخ دیتا است. با اینحال هنوز هم بعضی از اصول بنیادی خاص آن بدون تغییر باقی باقیمانده است. به عنوان نمونه قصد قرار دادنِ واژه ها کلیدی، به هدف بهبود رتبه بندی طبیعی، کارایی خود را از دست دیتا است اما به کارگیری کلمات کلیدی هنوز هم امری بسیار ضروری است.

وقتی الی اینجا آمده‌اید یعنی با اصول و مبانی سئو آشنا هستید و به پیگیری تکنیک‌های سئو هستید. با هستی تکنیک‌های متنوع سئو، تشخیص اینکه به چه گونه تکنیکی باید متعهد بود و از چه روشی می نا چشم پوشی کرد تقریبا  غیر شدنی است. در این مقاله هدف داریم 10 باره از مهم ترین نکات و ترفندهای سئو را ذکر کنیم.

بازاریابان B2B و B2C، به تعقیب اخذ شدامد از طریق نتایج برآمده از موتورهای جستجوگر هستند زیرا این نوع شدامد 8.5 برابر بخت اکثریت نسبت به لینک‌های بیگانه برای تبدیل شدن به مشتری دارند. اگر فقط بر روی این تکنیک‌ها تمرکز داشته باشید، می توانید شدامد طبیعی بسیاری به سمت سایت خویش جذب کنید و رتبه‌بندی سایت را بدون جریمه شدن، بهبود ببخشید.

افزایش شدامد طبیعی سایت

ما در هفته گذشته نوشتار ای با عنوان 200 فاکتور مهم سئو در رتبه بندی گوگل منتشر کردیم که می‌توان گفت کامل ترین منبع ممکن در اینترنت به آمار می‌آید. در آن نوشتار کوشش کردیم الی تمام عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو را برای شما اسم ببریم.

شاید پُست فعلی به احسان و کمال آن مقاله نباشد، اما در برابر در این مقاله 10 باره از مهم ترین نکاتی که برای سئو لازم است بدانید را برایتان نام می بریم. اگر بتوانید بر روی همین موارد تمرکز کنید و آنها را بر روی وب سایت خود اعمال کنید، مطمئن باشید طی چند ماه نتایج حاصل از آن را به نکویی مشاهده خواهید کرد.

هر چیزی که مایه کند شدن سایت می شود را حذف کنید
همانطور که می دانید، سرعت بارگذاری صفحه احد از فاکتورهای ضروری در سئو است.

در ماضی بیشتر افراد ناچار بودند با سایت‌هایی که بارگذاری بسیار آهسته‌ای داشتند کنار بیایند. در آن روزها 5 دقیقه چشمداشت برای بارگذاری یک سایت خبری، چیز عجیبی نبود. این جستار به هیچ عنوان تجربه خوبی نیست ولی هنوز هم در بیشتر سایت‌ها به چشم می‌خورد.

صفحه‌ای که بارگذاری کندی دارد می تواند مانع از خرید محصولات بدست مشتریان شود. پژوهش ها و تحقیقات سپریدن شده اثر می‌دهد که یک ثانیه تاخیر در موعد بارگذاری صفحه، می‌تواند به 7 درصد کاهش در نرخ تبدیل منجر شود.

اهمیت سرعت لود سایت در 

بگذارید بگوئیم در ذهن خریداران احتمالی، یک سایت کند مساوی است با یک سایت غیر قابل اعتماد. تمام.

سرعت سایت برای کاربران و گوگل بسیار مهم است. بر پای بست، یافته‌های سایت eConsultancy اگر مدت سررسید بارگذاری سایت اغلب از 3 ثانیه باشد، تقریباً 40% افراد آن را ترک می‌کنند. 

ریزش بازدید کننگان به علت کندی سایت

از زمانی که کسب وکارها در مورد فرصت های موجود در افزایش ترافیک طبیعی و در آمد حاصل از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر آگاه شدند، تقاضا برای بالا بردن سایت افزایش یافت. در 9 آوریل سنه 2010، گوگل سرعت سایت را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی در عقیده گرفت.

این جستار بدین معنی است که اگر سرعت بارگذاری سایت شما پایین است، برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در موتورهای جستجوگر پیشه دشوار و کاستی در پیش دارید حتی اگر محتوای شما با کیفیت باشد و طراحی سایت حرفه ای داشته باشید.

بر اساس پژوهش ها داخلی گوگل، زمانی که صفحه ای به کندی بارگذاری می شود، بازدید کنندگان موعد بسیار کمی را در آن سایت سپری می کنند و سعی می کنند خیلی زود سایت را ترک کنند. از جانب دیگر، صفحاتی که سرعت بارگذاری بالایی دارند، خرج های عملیاتی را کاهش می دهند و می توانند تجربۀ کاربران را درمان بخشند در حالیکه مزایای دیگری نیز به همراه خواهد داشت.

اهمیت سرعت بارگذاری وب سایت

از شر همگی عناصر غیر بایسته که باعث کند شدن سایت شما شده است، رها شوید. اگر از کاربران وردپرس هستید، سعی کنید بعضی از افزونه های غیر ضروری که استفاده نمی کنید را غیر پرکار سازید. همچنین سایدبار خود را مرتب کنید و تنها ابزارک های مورد بیچارگی و ضروری را در آن بگنجانید.

اگر همنشین داشتید، در مقاله‌ای با اسم «راهنمای کامل سرعت سایت» در تارنگار مدرن می‌توانید به طور کامل درباره سرعت سایت بخوانید و با 8 شیوه افزایش سرعت سایت آشنا شوید.

به سایر سایت هایی که محتوای مرتبط دارند لینک دهید
لینک دادن به سایر سایت ها برای رشد سایت بسیار ضروری است.

- برایان کلارک، مدیر Copyblogger Media

بیشتر افراد اندیشه می کنند که لینک دادن به محتوای معتبر و مرتبط می تواند بد باشد زیرا مایه می شود کسان از تارنما خارج شوند. اما در راستی این طور نیست. "رَند فیشکین" بنیانگذار سایت Moz معتقد است:

لینک دادن به سایت های معتبر می تواند شدامد قابل پیگیری زیادی وارد آن سایت ها کُند و همین فرمایش مایه می شود سایت شما با ارزش تر و قابل پیمانه تر شود.

به وب سایت های معتبر لینک دهید

نمی توانید از سایرین چشمداشت داشته باشید به سایت شما لینک دهند در حالیکه خودتان از سپریدن اینکار امتناع می کنید. به عنوان مثال اگر به پیگیری به دست آوردن لینک های داخلی از سایت های معتبر و قابل اعتماد هستید،  احد از آسانترین انحاء برای سپریدن اینکار این است که تمایل خویش برای لینک دادن به چنین سایت هایی را اثر دهید.

البته باید به خاطر داشته باشید که تنها به محتوایی لینک دهید که معتبر و ارزشمند است. در این چهره می توانید از مزایای این لینک ها برای سئو سایت خود بهره مند شوید. مهم تر از کل این است که به کسان مختلف اطلاع دهید که به تارنما شان لینک کرده اید، به این ترتیب گمان کردن اینکه این افراد در به اشتراک گذاری محتوا به شما کمک کنند بالا می رود.

برای انسان‌ها درونمایه تولید کنید، نه موتورهای جستجوگر
اخیراً متوجه شده ام که بیشتر تارنگار نویسان و تولید کنندگان محتوا تنها از شیوه های کهنه سئو کاربرد می کنند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، موعد آن واصله است که راهبرد خویش را تغییر دهید.

تفاوت سئو قدیم و سئوی جدید

بسیاری از افراد هنوز هم بر روی واژه ها کلیدی طولانی (Long Tail) سرمایه گذاری نمی کنند و ترجیح می دهند به دستکاری موتورهای جستجوگر بپردازند. این رویکرد کاملاً اشتباه است. به جای اینکه تمرکز خویش را بر روی موتورهای جستجو پیمان دهید، برای کاربران و افرادی محتوا فرآوری کنید که مطالب شما را با دقت می خوانند و می توانند از محصولات شما استفاده کنند. به یاد داشته باشید که عنکبوت های موتورهای جستجوگر فقط یک اسکریپت هستند و نمی توانند محصولات شما را بخرند.

مثلا سایت Copyblogger را در نظر بگیرید. این سایت همگی کوشش خود را برای خوشنود نگه داشتن مشتریان و خوانندگان خود سپریدن دیتا است. جای تعجب نیست که برایان کلارک یگانه از موفق ترین افراد در بازاریابی  درونمایه است. او با کوشش های خود توانسته است این سایت را به یک کمپانی بازاریابی دیجیتال چند میلیون دلاری تبدیل کند.

برای انسان ها درونمایه تولید کنید نه گوگل

این سوژه زمانی رخ می دهد که بازاریابان به مشتریان شور و شور داشته باشند. خب حال که سوال اینجاست که نوشتن برای کاربران به چه معناست؟ پذیرش این سوال بسیار ساده است. زمانی که در حال نگارش درونمایه هستید، فراموش کنید که گوگل هستی دارد. در برابر محتوایی ایجاد کنید که به مشتریان کمک می کند. این گزینه به عنوان محتوا سازی (SEO Copywriting) شناخته شده است. زمانی که تمرکز اصلی خود را بر روی کاربران قرار می دهید، توانا خواهید بود محتوای سودمند و ارزشمندی بنویسید که برای موتورهای جستجو نیز زیاد با ارزش است.

سایت های معتبر را تشویق کنید به شما لینک دهند
لینک های داخلی هنوز هم برای رتبه بندی در مورتورهای جستجو بسیار مهم است.
عوامل مهم در رتبه بندی سایت در گوگل

زمانی که لینک های dofollow و nofollow را با هم ترکیب می کنید، پروفایلی از لینک های طبیعی خواهید داشت که باعث خوشنودی گوگل می شود. در این شرایط گوگل به شما دستمزد خواهد داد. بازاریابی درونمایه به معنای برپایی یک محتوای با کیفیت است که افراد را وادار می کند به شما لینک دهند. بیشتر افرادی که در این مقوله کامیاب بوده اند بر روی منابعی متمرکزند که در فرآوری محتوای خوب و با کیفیت به آنها کمک می کند.

برای فرآوری محتوای با کیفیت نیاز به کوشش های بسیاری است. زمانی که در حال ایجاد محتوای مفید و لینک دادن به سایت های معتبر و قابل اعتماد هستید، متوجه خواهید شد که اغلب افراد نیز به صورت طبیعی به شما لینک دیتا اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد