بسیاری از افراد بر این گمانند که استفاده از فنون بازاریابی حضوری در عصر امروز منسوخ شده و کسان اقلیت از این روش بهرهگیری می کنند. اگر چه امروزه بازاریابی دیجیتال و روش های بازاریابی آنلاین گسترش یافته و اکثر صاحبان سوداگری از روش های امروزین برای بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات خویش کاربرد می کنند، اما بازاریابی حضوری هنوز یگانه از طریق هایی است که بعضی از بازاریابان به کارگیری آن را پیشنهاد می کنند. فنون بازاریابی حضوری برای برخی از کسب و کارها پسندیده بوده و مدیران و کارفرمایان به کارگیری آن را در کنار طریق های امروزین بازاریابی پیشنهاد می کنند. حقیقت این است که هر دو شیوه بازاریابی حضوری و بازاریابی دیجیتال و مدرن برای اشاعه همه کسب و کارها ضروری است. اگر شما هم به تعقیب روشی برای بازاریابی هستید بهتر است این مطلب را مطالعه نمایید و بعد از بررسی، چنانچه این روش را برای کسب و کارتان پسندیده دیدید، متعلق به بهرهگیری کنید. نخست تعریفی از بازاریابی حضوری را بیان کرده و سپس فنون بازاریابی حضوری را ارائه می کنیم.
روش کسب درآمد دلاری
بازاریابی حضوری چیست؟
زمانی که بازاریاب کوشش می کند در یک ملاقات حضوری، مشتری را به خرید محصولات و خدمات شرکت یا فروشگاه متقاعد کند، بازاریابی حضوری انجام می شود. این ملاقات شدنی است با پیمان قبلی در محل پیشه یا محل سکونت مشتری اتمام شود و یا با دعوت مشتری به کمپانی یا فروشگاه شما انجام گیرد. بازاریابی حضوری برخی مواقع به صورت اتفاقی و بدون هماهنگی و قرار پیشین نیز اتمام می شود که شدنی است برای مشتری خوشایند نباشد.
اما چطور می نا در این طریق بازاریابی موفق بود و نتیجه ای دلخواه از آن دریافت کرد. در ادامه فنون بازاریابی حضوری را در پسندیدن شما پیمان خواهیم داد تا شما بتوانید از این فنون بهرهگیری نمایید.
فنون بازاریابی حضوری
استفاده از زبان بدن
استفاده درست از زبان تن احد از فنون بازاریابی حضوری می باشد. زبان بدن همواره یگانه از عوامل جذب بیننده هنگام گفتگو کردن است. بازاریابی حضوری نیز از این فرمایش مستثنی نبوده و یک بازاریاب باید مهارت استفاده از زبان تن را داشته باشد. زمانی که شما به عنوان یک بازاریاب حضوری با کسان گوناگون مذاکره می کنید، باید توانید از زبان تن برای تأثیر بیشتر روی مخاطب استفاده کنید. اگر اطلاع و نزاکت کافی در ارتباط با این سوژه ندارید، توصیه می کنیم مقاله زبان تن در مذاکرات بازرگانی و اهمیت آن را مطالعه نمایید تا بتوانید یک بستگی مؤثر با مخاطبان خویش برپا کنید. به یاد داشته باشید این شیوه بازاریابی حضوری است و تفاوت آن با دیگر شیوه ها، همین موضوع است. اگر می خواهید مقاوم و بدون جنبش به تبادل نظر با بیننده بپردازید، چرا شیوه بازاریابی تلفنی را گزینش نمی کنید؟
11 طریق های تبلیغات اینترنتی و 10 نکته به کارگیری تبلیغات اینترنتی
مقاله پیشنهادی : فنون بازاریابی تلفنی
جفظ تماس چشمی از فنون بازاریابی حضوری
تماس چشمی نیز از مهم ترین مسائلی است که باید در بازاریابی حضوری به آن توجه کنید. بستگی چشمی با مخاطبان باعث تسریع در متقاعد شدن آن ها می شود. البته پروا کنید که خیره شدن به بیننده شدنی است برای او خوشایند نباشد. فلذا کوشش کنید در این سوژه میانه روی را رعایت کرده و یک وابستگی چشمی صحیح با بیننده استوار کنید. می نا وابستگی چشمی را گرد از مهم ترین فنون بازاریابی حضوری به شمار آورد.
فنون بازاریابی حضوری
استفاده از زبان تن گرد از مهم ترین فنون بازاریابی حضوری است.
ایجاد اعتماد در مشتری از فنون بازاریابی حضوری
یکی از فنون بازاریابی حضوری، برپایی اعتماد در مشتری می باشد. زمانی که مشتری به محل کار (شرکت یا فروشگاه) شما مراجعه می کند با دیدن محیط کار، کارمندان و… اعتماد اکثریت به شما خواهد داشت. ولی اگر شما برای بازاریابی حضوری نزد مشتریان می روید، باید با به به اتفاق داشتن مدارک و یا مثال هایی که پرتو دهنده این سوژه باشد که شما از طرف یک سازمان یا کمپانی فرستاده شده اید. و به این ترتیب اعتماد مشتری را جلب کنید. وانگهی می توانید آدرس وب سایت، آی دی و یا لینک شبکه های اجتماعی خود و… را به مخاطب ارائه دهید تا در چهره لزوم آن ها را رسیدگی کند.
مقاله پیشنهادی : روش های جلب اعتماد مشتری برای توسعه کسب و کار
عجول نباشید!
انتظار نداشته باشید کل مخاطبان با دیدار و ملاقات اول از شما خرید کنند. به خصوص زمانی که کسب و کار شما حقیر و نوپا است اعتماد سازی موعد اکثریت احتیاج دارد و ممکن است بازاریابی حضوری تا مدت زیادی برای شما نتیجه مثبت به همراه نداشته باشد. باید به مخاطبان سررسید کافی برای تفکر و تصمیم گیری در ارتباط با خرید یا عدم خرید را بدهید و در صورت نیاز پس از مدتی دوباره با آن ها ملاقات کنید.
لبخند بزنید!
لبخند را فراموش نکنید؛ چرا که می طاقت آن را از فنون بازاریابی حضوری دانست. هنگامی که شما با یک مشتری ملاقات می کنید باید لبخند به لب داشته باشید تا حس نکویی به مخاطب منتقل کنید. در درازا تبادل نظر با بیننده لبخند را فراموش نکنید ولی پروا کنید گونه تبسم شما نباید حامل تمسخر و یا توهین باشد. لبخند شما باید نشان دهنده همدردی و فهم مخاطب باشد.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ 10 تکنیک اینفلوئنسر مارکتینگ
فنون بازاریابی حضوری
لبخند زدن از مؤثرترین فنون بازاریابی حضوری است.
خوش رویی در چهره عدم موافقت
خوش رویی و خوش رفتاری احد از مهم ترین فنون بازاریابی حضوری است. در صورتی که مخاطبان نسبت به بازاریابی شما برخورد مناسبی اثر نداده و از قبول آن خودداری کردند، به یاد داشته باشید شدنی است روزی به محصولات و خدمات شما نیاز پیدا کرده و بخواهند از شما خرید کنند. ولی در صورتی که تجربه خوبی نسبت به ملاقات با شما نداشته باشند، هرگز برای رفع نیازهای خویش به سراغ شما نخواهند آمد.
اطلاعات کافی داشته باشید!
قبل از اینکه به بازاریابی محصولات یا خدمات بپردازید، پیش درآمد درباره آن ها اطلاعات کافی داشته باشید لغایت بتوانید توضیحات لازم را به بیننده ارائه دهید. در ضمن ممکن است مخاطب سوالاتی غیر از توضیحات شما بپرسد و شما باید کامل و ناچیز استجابت آن ها را بدهید. اگر درباره سوالی که بیننده پرسید اطلاعات کافی نداشتید، بهتر است یک شماره تماس از مخاطب گرفته و به او بگویید در اولین فرصت و در یک مکالمه تلفنی پذیرش سوال او را خواهید داد.
فنون بازاریابی حضوری
از سایر فنون بازاریابی حضوری ، داشتن اطلاعات کافی و روشنگری آن ها به مخاطب است.
صبوری از فنون بازاریابی حضوری
ممکن است مخاطب از شما سوالات زیادی بپرسد، شما باید به کل آن ها با آرامش پذیرش دیتا و عصبانی نشوید. چنانچه حوصله و یا قدرت پاسخگویی به کل سوالات مشتری را ندارید، پیشنهاد می کنیم از طریق بازاریابی حضوری بهرهگیری نکنید. البته باید بدانید که کل طریق های بازاریابی زمانی کامیاب خواهند بود که به سوالات مخاطبین به درستی پاسخ داده شود.
هماهنگی قبلی از فنون بازاریابی حضوری
بدون هماهنگی قبلی با کسی برای بازاریابی حضوری ملاقات نکنید. گرفتن وقت پیشین اثر دهنده ارج به بیننده است. به گزیده تر اگر جهت بازاریابی حضوری به محل کار شخص مراجعه می کنید، ملاقات یکباره شما و او می تواند ناخوشایند بوده و نوعی بی احترامی تلقی شود. علاوه بر این شدنی است شخص مورد نظر در محل کار حضور نداشته و یا به دلیل مشغله کاری شما را نپذیرد.
برای دریافت مشاوره رایگان با شرکت آوش تک در ارتباط باشید.
اهمیت به زمان مخاطب
از دیگر فنون بازاریابی حضوری ، توجه به صرفه جویی در سررسید بیننده است. سررسید مخاطب خویش را در عقیده بگیرید و اغلب از زمانی که به شما دستور دیتا شده، گفتگو نکنید. سعی کنید یک موعد کوتاهی برای بازاریابی حضوری در نظر بگیرید الی مذاکره شما و بیننده کسل کننده نباشد.
اکنون با استفاده از فنون بازاریابی حضوری که در این مطلب به آن ها اشاره شد، شما می توانید کاربرد از این طریق را در کسب و کارتان پیش درآمد کرده و با به کارگیری فنون بازاریابی حضوری ، شاهد افزایش فروش محصولات و خدمات خود باشید.