نکات کلیدی سئو سایت برای یک استارت آپ
در دنیای نوین امروز ساخت تارنما به تنهایی نمیتواند در راستای برندینگ و آغاز یک استارت آپ مفید واقع شود بلکه شما در ساحل آن نیاز به رعایت اصول سئو و کسب جایگاه پسندیده در نتایج گوگل خواهید داشت. چرا که مشتریان به راحتی با جستجوی نام بازرگانی شما می توانند به وب سایت مراجعه کرده و از خدمات و محصولات آن برند تجاری اطلاعات مفیدی را کسب کنند. با این وجود، برون سپاری سئو در ابتدای سوداگری های حقیر می تواند خرج بر باشد اما با رعایت نکات کلیدی که در این نوشتار از وبسیما به آنها می پردازیم؛ می توانید اقدامات اولیه در راستای سئو و بهینه سازی سایت را خودتان انجام دهید.
راه اندازی اولیه سایت
1)ساخت اکانت Install Google Analytic
این افزار نیرومند به شما کمک میکند که رشد و ترقی خویش را تحت نظر بگیرید. بدانید کاربران چگونه به سایت شما وارد میشوند، از چه صفحاتی بازدید میکنند و چه زمانی از آن خارج میشوند؟ افرادی که از طریق موتورهای جستجو به سایت شما وارده شده اند بیشتر با آن درگیر میشوند یا اثربخشی تبلیغات بر آنها بیشتر بوده است؟ برای استجابت دهی به این سوالات و چندین پرسش بنیادی دیگر شما به یکآمارگیر قدرتمند
تحلیل شمردن بازدید و ارزش کلمات کلیدی - بررسی رفتار بازدیدکنندگان
کسب رتبه مناسب در گوگل واپسین،انجام کار سئو نیست و بررسی شمردن بازدید و رفتار بازدیدکنندگان معیار مناسبی برای ارزیابی اهمیت کلمات کلیدی و کارایی سایت شما می باشد.
نیاز خواهید داشت.
2) ساخت اکانت در گوگل وب مستر
ابزار وبمستر گوگل یا همون google search console به شما کمک میکند الی بر سلامت سایت خود بازرسی کامل داشته باشید. تقسیم های گوناگون این ابزار برای افزایش سرعت ایندکس، شناسایی خطاهای موجود در سایت و رسیدگی کلمات کلیدی سایت شما بسیار مفید خواهد بود. اهمیت این آلت زمانی برای شما مشخص میشود که سایت شما با افت یکباره بازدید یا مشکلاتی از این دست مواجه گردد.
3) پیوست اکانت گوگل وب مستر به گوگل آنالتیک
با این پیشه اطلاعات دریافت شده از ابزار آمارگیر میتواند برای تحلیل جایگاه و ترقی شما به پیشه گرفته شود و همه آمارها در یک فضای واحد بررسی شوند.
سئو برای استارت آپ
4) ساخت نقشه سایت XML
نقشه سایت به ربات های گوگل کمک میکند الی فهم بهتری از سایت شما و صفحات آن داشته باشند، دقیقا بدانند که هر صفحه ای در چه زمانی برپایی شده و آخرین بروزرسانی آن چند وقت پیش بوده است. در مقالات پیشین وبسیما در باره آموزش ساخت نقشه سایتمطلبی ارائه کرده ایم. پس از ساخت نقشه باید آن را از طریق گوگل وبمستر به موتور جتسجو معرفی نمایید.
5) مدیریت فایل robots.txt
این فایل به شما کمک میکند که دسترسی ربات های گوگل را به تقسیم هایی از سایت خود محدود نمایید. با مطالعه نوشتار آموزش فایل robots.txtدر می یابید که چگونه باید از دستورات و ابزارهای آن بهره ببرید.
جستجو و تعیین کلمات کلیدی
انتخاب واژه ها کلیذی پسندیده برای استارت آپهر سررسید که در باره سئو صحبت میکنیم آشکارا به واژه کلیدی هم اشاره کرده ایم. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو همیشه برای هدف گذاری در کلمات و عبارات خاصی اتمام میگیرد. در نتیجه همان سررسید که سایت را تاسیس میکنیم باید به درستی بدانیم که پیمان است در چه کلماتی جایگاه کسب کنیم و چه صفحاتی باید در این واژه ها قصد گذاری شوند.
یک فهرست از همگی محصولات و خدمات خود تعبیه کنید تا از نیاز های مشتریان خویش آگاهی کسب کنید. شما می توانید در این مرحله محصولات و خدمات خود را تقسیم بندی کنید.
با استفاده از ابزار KeywordPlanner گوگل می توانید از واژه ها کلیدی پر جستجو آگاه شوید.
این آلت گوگل که در مقالات بسیاری در وب سیما درباره آن گفتگو کردیم این امکان را برپایی می کند الی از کلمات کلیدی پر بازدید آگاهی لازم را کسب کنید و استراتژی بازاریابی محتوایی و سئو سایت خود را در این امتداد اتمام دهید. نکته ای که در این بخش قابل بیان می باشد این است که به کلمات مختصر بازدید هم پروا کنید چرا که این کلمات رقابت اقلیت داشته و سبب می شوند به راحتی جایگاه مناسبی در صفحه اول گوگل کسب کنید.
سئو درونی سایت
پس از شناسایی واژه ها کلیدی می توانید به راحتی سئو داخلی سایت خویش را اتمام دهید. سئوی داخلی (Onpage SEO) گردآور ای از تکاپو های شما در روش ارائه محتوا، سئوی کلی سایت و رعایت اصول بهینه سازی می باشد که برای رنکینگ بهتر سایت در نتایج گوگل باید در نظر گرفته شود. با رعایت نکات کلیدی پایین می توانید در این امتداد کامیابی مناسبی را کسب کنید.
آدرس صفحات
آدرس صفحات شما می تواند یگانه از نکات کلیدی دیگری باشد که برای سئو سایت خود باید اتمام دهید. آدرس صفحات باید شامل واژه ها کلیدی و یا واژه ها حقیقت که محتوا را توصیف می کند باشد.
انتخاب عنوانی منحصر بفرد
انتخاب عنوانی مناسب و منحصر بفرد می تواند باعث موفقیت سئو داخلی سایت شما شود. در برگزیدن عنوان صفحات داخلی دقت کنید و کوشش کنید که از واژه ها کلیدی هدف گذاری شده در متن عنوان استفاده نمایید. بهتر است عنوان شما بیشینه دارای 70 کاراکتر باشد و واژه کلیدی منظور گذاری شده شما در ابتدای عنوان پیمان گیرد.
هدینگ صفحات
بهتر است در برگزیدن هندینگ صفحات نیز دقت شود تا استراتژی سئو سایت به راستی انجام گیرد. هدینگ ها، هدف یک تارنما را در چند واژه ذکر می کنند. شما می توانید بیش از یک هدینگ در محتوای خود کاربرد کنید که می بایست دربرگیرنده h2تا h6 باشد. یک صفحه نباید دو تگ h1 داشته باشد، وانگهی محتوای تگ عنوان و هدینگ نباید همانند هم باشند. برای ترقی در سئو درونی سایت خود بهتر است از کلمات کلیدی خود در متن هندینگ کاربرد کنید.
توضیحات متا
در راستای سئو داخلی صفحات تارنما خویش بهتر است برای همگی صفحات از توضیحات متا استفاده کنید. توضیحات متا باید منحصر بفرد باشد و بیشتر از 150 کاراکتر نباشد. چرا که اگر کلمات بیش از مقدار تعیین شده باشد به صورت سه نقطه نمایش داده شده در دیدن کاربران نخواهد بود. برای کامیابی در سئو درونی سایت خویش باید از واژه ها کلیدی منظور در توضیحات متا استفاده کنید تا شانس کامیابی و جلب توجه کاربر را افزایش دهید.
لینک سازی داخلی
یکی سایر از مواردی که در سئو درونی سایت اهمیت دارد لینک سازی درونی می باشد.
بهتر است برای ترقی در سئو داخلی سایت خود هر صفحه از سایت حداکثر با 3 کلیک از صفحه اصلی قابل دسترسی باشد و متن لینک ها حاوی کلمات کلیدی باشند. شما می توانید با قرار دادن صفحات اصلی و مهم در منو سایت سئو داخلی صفحات خویش را بهبود بخشید و یا با کاربرد از دسته بندی لینک سازی داخلی خویش را تقویت کنید.
سئو تصاویر
در ساحل سئو محتوایی بهتر است به سئو تصاویر خویش نیز پروا کنید و با افزودن برچسب(متن جایگزین) ALT سئو سایت خود را شفا بخشید. از آنجا که الگوریتم های گوگل فهم کاملی از تصاویر ندارند با برگزیدن متن جایگزین پسندیده می توانید جایگاه مناسبی در نتایج تصویری گوگل کسب کنید. بهتر است برای کل صفحات خویش متن جایگزین مناسبی برگزیدن کنید و از کلمات کلیدی هدف گذاری شده در این متن کاربرد کنید.
تهیه محتوای مفید
با رعایت نکات زیاد کلیدی و ساده می توانید راهبرد محتوایی سایت خویش را نیز به راستی اتمام دهید الی در سئو سایت خود کامیاب باشید.
در مراحل فرآوری درونمایه برای سایت اطمینان حاصل کنید که کمینه 500 واژه محتوایی منحصر بفرد فرآوری کرده باشید.
منحصر بفرد بودن از اهمیت ویژه ای برخوردار است کافی است خویش شروع به نوشتن کنید.
استفاده از کلمات کلیدی در استراتژی محتوایی اهمیت دارد. کوشش کنید به طور هوشمندانه ای از واژه ها کلیدی هدف گذاری شده استفاده کنید. آمار دقیقی در مورد میزان تکرار کلمات کلیدی هستی ندارد اما بهتر است هر دو خط یکبار از کلمه کلیدی استفاده کنید و از استفاده بیش از حتماً از این کلمات خوداری کنید الی بتوانید در استراتژی سئو سایت خویش پیروز باشید.
سعی کنید با استفاده از تصاویر، ویدیو، پی دی اف و…. جذابیت مناسبی را برای کاربران فراهم کنید.
از کپی کردن یا اجتماع چند مطلب در یک صفحه بدون سپریدن تغییرات جدا امتناع کنید زیرا به راحتی برای گوگل قابل تشخیص خواهد بود.
برای کسب تعلیم های اغلب میتوانید به مقالات وبسیما در مقوله فرآوری محتوای سودمند و با کیفیت مراجعه نمایید و یا در دوره آموزشی ما با عنوان تعلیم سئو و تولید درونمایه شرکت نمایید.
نکاتی که باید در مورد ابزار و افزونه های سئو بدانید |
دوره آموزش سئو
تهیه بک لینک برای سایت
بک لینک یکی از موارد دیگری می باشد که در سئو سایت کارساز است. هر لینک ورودی از سایت های دیگر به صفحات سایت شما را بک لینک یا Backlink می نامیم. بک لینک ها کارایی مثبتی در سئو سایت دارند و موجب اعتبار صفحات سایت می شوند. نکته ای که در بک لینک سازی وجود دارد این است که هرگز از بک لینک های خریداری شده که به بک لینک های مخرب سرشناس اند استفاده نکنید و کوشش کنید با شیوه های طبیعی از جمله ثبت نظر در وبلاگ ها، گفتگو در فروم ها (انجمن)، پست مهمان، گوگل پلاس و سایر شبکه های اجتماعی بک لینک سازی سایت خویش را تقویت کنید.